Здобувачі другого курсу ОПП «Професійна освіта. Цифрові технології» долучилися до воркшопу з медіа та інформаційної грамотності

У межах Глобального тижня медіа та інформаційної грамотності кураторка групи здобувачів другого курсу освітньо-професійної програми «Професійна освіта. Цифрові технології» Мар’яна ДЕРЕНЮК провела воркшоп «Інформаційний детектив: розпізнаємо фейки, перевіряємо джерела та формуємо критичне мислення».

Воркшоп мав на меті підвищити рівень медіаграмотності здобувачів, сформувати навички критичного мислення та відповідального споживання інформації в умовах цифрового суспільства. Програма була побудована на основі інтерактивних завдань, цифрових інструментів і практичних кейсів, що супроводжувалися авторськими вебсторінками та онлайн-ресурсами.

Першим етапом роботи стало проходження Національного тесту з медіаграмотності, який дав змогу кожному учасникові оцінити власний рівень інформаційної обізнаності та здатність розпізнавати фейки. Далі учасники долучилися до серії тематичних блоків:

  1. «Покоління screenscreen» – обговорення впливу цифрового середовища на мислення молоді, розвиток кліпового сприйняття та уваги в епоху постійної присутності екранів.
  2. «Фейки: правда, напівправда, маніпуляція» – виконання інтерактивної вправи «Повір – не повір», аналіз прикладів реальних і вигаданих новин, виявлення психологічних тригерів та механізмів маніпуляції.
  3. «Інформування vs Пропаганда» – групове завдання з розпізнавання характерних ознак пропаганди та створення асоціативних карт понять.
  4. «Клікбейт та сила заголовків» – практична робота з порівняння емоційних і нейтральних заголовків, визначення маніпулятивних елементів.
  5. «Моя цифрова пам’ятка медіабезпеки» – творче завдання, у межах якого здобувачі сформулювали власні правила відповідального користування інформаційним простором.

Упродовж воркшопу студенти працювали в командах, дискутували, аналізували медіатексти, виконували онлайн-тести та створювали інтерактивні рекомендації з медіабезпеки. Усі етапи супроводжувалися мультимедійними матеріалами, QR-кодами до завдань та рефлексійними обговореннями.

Захід сприяв розвитку інформаційної культури здобувачів, підвищенню їхньої здатності критично мислити, відокремлювати факти від суджень і відповідально реагувати на медіавпливи. Студенти відзначили, що участь у воркшопі допомогла їм усвідомити важливість перевірки джерел, уникнення емоційних пасток та формування власної інформаційної стійкості.

Воркшоп став черговим кроком у реалізації практико-орієнтованого підходу до підготовки майбутніх фахівців  професійної освіти, а також продемонстрував ефективність інтерактивних форм навчання у формуванні медіакомпетентностей сучасного фахівця.